Blind gokken met je marketing?

Veel bedrijven en marketeers lijken nog onder een steen te leven als het gaat om de hinder van browserbeperkingen, zoals het blokkeren van third-party cookies (bijvoorbeeld de facebookpixel) door browsers zoals Safari, en binnenkort ook Chrome. Het gevolg? Bedrijven & marketeers verliezen nu al gemiddeld 20% van hun data en kunnen tot 80% van hun cruciale gegevens verliezen. Data zoals conversies worden niet meer goed gemeten door de beperkingen. Zonder deze data is het bijna onmogelijk om effectief te bepalen waar conversies vandaan komen of welke doelgroepen het meest betrokken zijn. Juist essentiële informatie om effectief te kunnen adverteren! Zonder deze info kan je net zo goed naar het Casino ;).

Server-side tagging (gegevens verwerking op de server) verandert dit spel volledig. Door gegevens direct van de server naar advertentieplatforms te sturen, verminderen we onze afhankelijkheid van browsercookies en krijgen we een veel helderder beeld van de effectiviteit van onze campagnes. Deze techniek is niet alleen van onschatbare waarde voor adverteerders die hun ROI willen optimaliseren, maar ook voor het analyseren van organisch verkeer vanuit verschillende bronnen, zoals sociale media. Zo kan je wel meten wat welke marketinginspanning oplevert.

Stuur mij gerust een berichtje als je meer wilt weten over server-side tagging en hoe je dit fixt voor je al je data kwijt bent ;). Thank me later.